Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Uniwersytet Śląski przygotował platformę do korepetycji z matematyki

Platformę e-learningową, która ma m. in. przygotować uczniów do studiów matematyczno-przyrodniczych a studentom pomóc w nadrobieniu szkolnych zaległości uruchomił Uniwersytet Śląski w Katowicach. Zadania są dostępne m.in. na tabletach i smartfonach.

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Jak powiedziała w środę dziekan wydziału matematyki, fizyki i chemii prof. Alicja Ratuszna, platforma e-learningowa Matler będzie wspierać edukację matematyczną uczniów szkół ponadgimnazjalnych, maturzystów przygotowujących się do studiów i studentów pierwszych lat.

Dodała, że serwis ten daje młodym ludziom dostęp do bezpłatnych korepetycji. "Na pierwszym roku studiów z matematyki, fizyki, chemii, biologii, po prostu przez pierwszy semestr robimy studentom powtórkę z matematyki ze szkoły średniej", "staramy się im pomóc ten materiał jakoś nadrobić" - powiedziała prof. Ratuszna.

Uruchomione w poniedziałek repetytorium z matematyki zawiera zadania pogrupowane i usystematyzowane w dwunastu działach - m.in. rachunek różniczkowy, geometria, rachunek prawdopodobnieństwa, funkcje trygonometryczne, wyrażenia algebraiczne.

Serwis zawiera 652 zadania. "Zadania są sparametryzowane, to znaczy, że tak naprawdę jedno zadanie ma kilkanaście lub kilkadziesiąt różnych wariantów" - powiedział jeden ze współautorów platformy dr Michał Trzęsiok. Dodał, że wszystkie zadania dostępne w Matlerze mogą mieć łącznie kilkanaście tysięcy wariantów.

Materiał z danego działu podzielony został na lekcje. W każdej z nich są zadania i materiały filmowe ze wskazówkami. Uczniowie bądź studenci po rozwiązaniu zadania mogą zaznaczyć jedną z odpowiedzi (do wyboru) bądź wpisać ją samodzielnie (zależy od rodzaju zadania). System wskaże, czy wynik jest prawidłowy. Dla mniej wprawnych w matematyce przygotowano podpowiedzi.

Każdy uczestnik tego przedsięwzięcia może też na bieżąco oceniać swoje postępy. Może np. sprawdzić po ilu próbach udało mu się uzyskać właściwą odpowiedź w danym zadaniu, bądź skontrolować liczbę poprawnie i błędnie rozwiązanych zadań.

Matler znajduje się na stronie http://matematyka.el.us.edu.pl/. Z platformy można korzystać z każdego miejsca, w którym jest dostęp do internetu (m.in. poprzez tablety i smartfony). "Marzy mi się, żeby młodzież w przerwach między grami komputerowymi, spróbowała potraktować to jako kapitalną grę, która może ich czegoś jeszcze nauczyć" - dodała prof. Ratuszna.

Matler powstał pod nadzorem wydziału matematyki, fizyki i chemii Uniwersytetu Śląskiego w ramach unijnego programu "Uniwersytet partnerem gospodarki opartej na wiedzy". Platforma kosztowała ok. 300 tys. zł.

Działanie platformy e-learninowej zaprezentowano w środę nauczycielom z woj. śląskiego, którzy wzięli udział w konferencji pt. "Jak osiągnąć sukces w nauczaniu matematyki? Komunikowanie wyników badań PISA a jakość edukacji".

 

PAP - Nauka w Polsce

ktp/ ula/

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl