Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Urządzenia przenośne w mobilnym wyszukiwaniu lotów (Europa)

Serwis loty.idealo.pl przedstawił wyniki badania, dotyczącego wykorzystania urządzeń przenośnych do wyszukiwania połączeń lotniczych w sieci. Zasięg badania objął 8 krajów europejskich.

Galeria:

Urządzenia przenośne w mobilnym wyszukiwaniu lotów (Europa)

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Z analizy przeprowadzonej przez „idealo” wynika, że czołowe miejsce pod względem korzystania z urządzeń mobilnych, celem znalezienia połączeń lotniczych zajmuje Holandia. Dane z pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku pokazały, że aż 31 % holenderskich konsumentów szukających lotów w sieci korzysta przy tym z urządzeń przenośnych.

Zaraz za Holandią plasuje się Wielka Brytania, gdzie w ciągu tego samego okresu około 28 % użytkowników wyszukiwało połączenia lotnicze przy użyciu telefonów komórkowych.

Zarówno w Polsce jak i w Portugalii wskaźnik użycia smartphonów lub innych urządzeń mobilnych jest - w porównaniu do innych krajów europejskich - stosunkowo niski. W obu tych krajach zaledwie 10 % respondentów szukało lotów przy pomocy urządzeń mobilnych.

Mobilne wyszukiwanie lotów w Polsce

 Z analizy zachowań Polaków w zakresie szukania połączeń lotniczych w sieci (w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku) wynika, że około 9 % z nich skorzystało w tym celu ze smartphona lub innego urządzenia mobilnego. W porównaniu do lat poprzednich wyraźnie widać znaczny wzrost zainteresowania tego typu formą szukania połączeń lotniczych.

 

Najpopularniejsze urządzenia marki Apple

 Urządzenia przenośne marki Apple zdominowały rynek właściwie we wszystkich krajach europejskich. Do mobilnego wyszukiwania lotów, w okresie od stycznia do maja 2013 roku, polscy respondenci również najchętniej korzystali z produktów marki Apple. Prawie połowę używanych w tym celu urządzeń stanowiły telefony iPhone oraz mobilne iPady.

Zarówno polscy jak i hiszpańscy konsumenci, w porównaniu do swoich europejskich sąsiadów,  wydają się być mniej przekonani do marki Apple. W obu krajach w analizowanym czasie około 40 % respondentów wykorzystywało urządzenia tej firmy do wyszukania połączeń lotniczych w sieci.

W przeciwieństwie do rosnącego trendu korzystania z produktów firmy Apple w Wielkiej Brytanii, w pozostałych krajach dało się zaobserwować spadek popularności tej marki. Najbardziej widoczny jest on na przykładzie Hiszpanii. W roku 2012 siedmiu z 10 konsumentów szukających lotów przy pomocy urządzeń przenośnych, skorzystało z produktów marki Apple, a w roku 2013 liczba ta spadła do sześciu konsumentów.

Mimo, iż najczęściej używane do szukania połączeń lotniczych urządzenia opatrzone są logo marki Apple, to widać – w porównaniu z rokiem poprzednim - wzrost zainteresowania produktami marki Samsung. Wzrost stopnia używania produktów tej firmy odnotowały właściwie wszystkie kraje biorące udział w badaniu, a dokładniej obrazuje to poniższe zestawienie graficzne.

 

PR